Koszty transportu ciągle rosną. Jak szukać oszczędności?

Obniżamy skutecznie koszty paliwa, poprzez nowoczesne rozwiązania techniczne

SONDA PALIWA

Sonda paliwowa to urządzenie, które po podłączeniu z systemem telemetrycznym umożliwia kontrolę zużycia paliwa- pokaże kiedy, gdzie i ile paliwa ubyło w zbiorniku. Największą jej zaletą jest fakt, że jest to jedyny czujnik, który pozwala na wykrycie upustu paliwa podczas postoju i przy wyłączonym zapłonie. Istnieje wiele rodzajów sond- wyróżniamy ultradźwiękowe, hydrostatyczne (zwykłe i referencyjne), pojemnościowe i kontraktonowe. Oferujemy pomoc przy wyborze odpowiedniej sondy paliwa, w zależności od oczekiwań i zapotrzebowania klienta.


SONDY PALIWA

CZY WARTE SĄ SWOJEJ CENY?

      Niewątpliwie tak. Tylko którą wybrać?
Ze wzgledu na sposób działania rozróżniamy cztery typy sond:
- ultradźwiękowe
- hydrostatyczne (zwykłe i referencyjne)
- pojemnościowe
- kontraktonowe

      Wszystkie mają wady i zalety. Najdokładniejsze są hydrostatyczne referencyjne, ale za to najdroższe. Ultradźwiękowe są b.dobre lecz wrażliwe na zabrudzenia zbiornika na dnie. Pojemnościowe są proste w konstrukcji i tanie lecz mniej dokładne. Najgorsze są kontraktonowe, zawodne, mało dokładne, ale za to tanie.

 

Zatem, która jest najlepsza?
O wyborze sondy decydują nastepujące czynniki:
- jaka dokładność nas interesuje
- Czy problemem są kradzieże paliwa
- Kształt i umieszczenie zbiornika
- Ilość zbiorników i ich pojemność
- jakie paliwo stosujemy

Dopiero po odpowiedzi na te pytania jesteśmy w stanie polecić konkretną sondę. W systemie REDGPS nasi klienci stosują różne sondy. 55% to sondy pojemnościowe, 25% hydrostatyczne i 20% ultradźwiękowe. Przy dwóch zbiornikach większość stanowią sondy pojemnościowe 85%.

Nasi montażyści zrobili przy tym ponad 6 tysięcy dziur w zbiornikach!

 

A może by tak nie wiercić?

SONDA PALIWA BEZ DZIUR W ZBIORNIKU!

Wszystkie sondy wymagają ingerencji mechanicznej w zbiorniku.
W tym roku REDGPS jako pierwszy w Polsce używa nowego rodzaju sondy ultradźwiękowej, którą montuje się od dołu, bez wiercenia!

Sonda paliwowa może być teraz montowana w przypadkach, w których montaż innych sond był kłopotliwy lub niemożliwy. Sonda montowana jest pod zbiornikiem paliwa, przyklejana do niego specjalnym klejem i zabezpieczona obejmą stalową. Fale ultradźwiękowe przechodzą przez metal i paliwo w zbiorniku. Odbijają się od powierzchni i wracają do sensora sondy.


Maksymalna grubość zbiornika 8mm, a minimalna wartość poziomu 15mm od dna zbiornika. Dokładność sondy na postojach dochodzi do 0.5%, a w warunkach jazdy 3%. Duża dokładność sondy na postojach umożliwia bardzo dokładne określanie tankowań, oraz upustów paliwa.
Główne zalety tej sondy to:
- bezinwazyjny i prosty montaż
- nadają się do każdego zbiornika niezależnie od jego umiejscowienia
- odporność na sabotaż i prosty serwis
 

MAMY SONDĘ I CO DALEJ?



Samo posiadanie sondy paliwowej nic nie daje. Dopiero połączenie jej z systemem telemetrycznym pozwala na kontrolę zużycia paliwa. REDGPS od kilku lat udoskonala algorytmy do dokładnego wyliczania tankowań i upustów paliwa.
       System pozwala monitorować stan paliwa podczas jazdy (krzywa nachylenia mówi o średnim zużyciu paliwa). Podczas postoju system monitoruje paliwo wykrywając zmiany jego poziomu. Nalezy dodać, że poziom paliwa zmienia się wraz z temeperaturą otoczenia. Odpowiednie algorytmy kompensują te zmiany. Na wyjściu dostajemy inforamcję o tankowaniach i upustach z dokładnością od 0,5% do 2% w zależnoci od typu sondy.

       Sondy paliwa są jedynymi czujnikami, które potrafią wykrywać upusty paliwa podczas postoju i wyłączonym zapłonie.
Jest to niezaprzeczalna wielka zaleta sond. Dla przykładu obok pokazujemy wykres pracy dwóch sond dla instalacji z dwoma zbiornikami. Sondy pojemnościowe. Nasz klient zaobserwował dziwną sytuację, która pojawiała się na przejściu granicznym w Brześciu. Sytuacja pojawiała się 2-3 razy w tygodniu i ciągle w tych samych miejscach w zbiorniku nr1.
 

            UPUST PALIWA



Kierowca podczas wyjazdu na Białoruś na parkingu postanowił sprzedać 150 litrów paliwa. Akcja została przeprowadzona sprawnie o godzinie 23:45. Na razie Firma jest stratna 150 litrów czyli około 750zł. Kierowca jedzie wypoczęty i zadowolony na Białoruś...

TANKOWANIE PALIWA



Następnego dnia kierowca w drodze powrotnej tankuje na Białorusi 150 litrów ze swoich "zarobionych" pieniędzy. Paliwo kosztowało go około 400zł. Czyli zarobił na czysto 350zł. Firma nie jest stratna, gdyż średnie spalanie było w normie i ilość zużytego paliwa się zgadza.
Niestety kierowca za swoją kreatywność został zwolniony.

 

JAK OCHRONIĆ ZBIORNIK?

Sondy paliwa nie zabezpieczą nas przed kradzieżą paliwa. Pokażą jednak gdzie, kiedy i ile paliwa ubyło w zbiorniku. Aby uniemożliwić upusty z baku
należy zbiorniki zabezpieczyć mechanicznie. Do tego służą specjalne korki i wlewy zakładane na zbiornik. Więcej w dziale Mechaniczne zabezpieczenia zbiorników.